BetCity: “Discussie over definitie van een rolmodel zal blijven.”

icon-calendar 10 juli 2022 10/07/22
icon-clock 13:54 uur 13:54
Online casino
BetCity: “Discussie over definitie van een rolmodel zal blijven.”

Gepubliceerd: 10 juli 2022, 13:54 uur

BetCity is een “Sympathieke aanbieder”. Dat wordt althans gesteld in een interview die Sponsorreport, het kennisplatform voor sponsoring, onlangs had met representanten van het online casino.

BetCity is één van de aanbieders die veelvuldig inzet op marketing en promotie en ging onlangs met SponsorReport in gesprek. Marco Albregts (Director Sponsorships) en Jasper Jacobs, (Sponsorship Manager) bij BetCity, samen verantwoordelijk voor de afdeling sponsoring, en Marketing Directeur Robert Kooiman gaven uitleg in de onlangs verschenen printeditie van Sponsorreport.

Toen de markt begin oktober 2022 voor het eerst openging, behoorde BetCity tot de eerste lichting van 10 kansspelbedrijven met een licentie.

“Je hoopt en verwacht daarmee dat je een vergunning krijgt van de Kansspelautoriteit (KSA)”, zegt Robert Kooiman, die na 9 jaar dienst bij Coolblue in 2021 de stap maakte naar City. “We hoorden pas op 29 september 2021 dat we een licentie zouden krijgen en dat we de website op 1 oktober, een paar dagen daarna, mochten lanceren.”
Afbeelding van BetCity Mobiel
Tot die tijd was er volgens Kooiman geen enkele duidelijkheid. Wel moest er in 6 maanden tijd ineens een voltallige organisatie worden opgezet in de hoop dat de vergunning maar werd bemachtigd. Volgens de Marketingdirecteur konden er echter niet zomaar tientallen mensen in dienst worden genomen, omdat ze niet zeker waren met wat er zou gebeuren.

Van die eerste lichting van 10 gelicentieerde bedrijven kwamen er 4 uit Nederland en waren er 6 internationale aanbieders. Dat BetCity Nederlands is, blijkt ook uit de kernwaarden waarmee het kansspelmerk zich wil onderscheiden van andere online casino’s.

Een overzicht van andere Nederlanders online casino’s die inmiddels een licentie hebben gekregen kun je hier vinden. Inmiddels zijn er 16 goksites actief in Nederland.

Dat gebeurt in de communicatie, maar ook door onze bereikbaarheid. De klantenservice zit gewoon in Amsterdam. Voor vragen kan er in het Nederlands worden gebeld en word je direct geholpen.
Robert Kooiman, Directeur Marketing bij BetCity

Dat BetCity alweer is overgenomen door het Britse iGaming concern Entain verandert niets aan deze strategie en positionering. Positioneren doet het onder meer door een actieve sportsponsoring-apparaat, zo is de laatste maanden veelvuldig gebleken.

“Je praat met heel veel verschillende partijen en kijkt steeds waar kansen liggen”, zo geeft Director Sponsorships Marco Albregts aan. BetCity zou daarbij sponsovereenkomsten sluiten met Vitesse, FC Volendam, en Fortuna Sittard.

“Ook sportsponsoring zal ter discussie komen staan”

Wat er allemaal gaat gebeuren op het gebied van sponsoring hangt voor een groot deel af van de ontwikkelingen op het gebied van de wetgeving. Dat sportsponsoring door kansspelbedrijven ook weer ter discussie zal komen te staan lijkt daardoor haast onvermijdelijk, zo zijn Albregts, Jacobs, en Kooiman het eens. Albregts: “We houden bij alle overeenkomsten rekening met wat alternatieve scenario’s. Toch kiezen we wel bewust voor samenwerkingen van meerdere jaren met de clubs”.

Als typisch Nederlands bedrijf voor Nederlandse mensen wil het bovendien ook op een herkenbare manier gezicht blijven geven aan het marketingapparaat.” Volgens Marketingdirecteur Robert Kooiman had er “Vanuit de overheid beter nagedacht kunnen worden wat de maatregelen [zoals het verbod op rolmodellen] voor gevolgen zouden hebben op het gebied van marketing”.

Het complete interview “Nederlands, slim spelen, sympathiek en high entertaining” is te lezen in de nieuwe editie van Sponsorreport.
Foto van BetCity en Kooiman

icon-facebook icon-twitter icon-linkedin icon-share-more
icon-whatsapp icon-mail