Interview met Anastasia Bauer, Hoofd Account Management BetSoft

Gepubliceerd: 21 februari 2023, 11:12 uur
Veelzijdig als ze zijn is de naam van BetSoft in heel de wereld te vinden in online casino lobby’s. BetSoft zorgt voor online gokkasten, maar het portfolio van deze provider bestaat ook uit online tafelspellen en video poker. Voor de Nederlandse markt geldt dat de spellen van BetSoft intussen in verschillende online casino’s beschikbaar zijn. Daar moeten op korte termijn nog meer online casino’s bijkomen; dat laat Anastasia Bauer, Hoofd Account Management bij BetSoft, weten in een interview die Senior Content Editor Fabian Neidig onlangs met haar had.
De Russische is bijna 2 jaar actief bij BetSoft en heeft binnen korte tijd twee keer promotie gemaakt. In haar nieuwe rol spelen ook Nederlandse online casino’s een belangrijke rol en daarbij zijn er een aantal online gokkasten die goed scoren in ons land. Nederlandse spelers hebben volgens Bauer zo “hun eigen behoeften als het aankomt op design, thema, en de maximale winsten”. Ook kondigt ze in het interview meteen een ‘Cash Race’ Network Promo aan die binnenkort beschikbaar zal zijn voor onder meer Nederlandse spelers. Lees snel verder voor het onderonsje tussen Anastacia Bauer en Fabian Neidig.
Fabian Neidig: kun je jezelf kort voorstellen aan onze lezers en iets meer vertellen over je rol binnen BetSoft?
Anastasia Bauer: bedankt voor dit interview met CasinoScout.nl. Ik ben in 2021 bij BetSoft in dienst getreden en vul nu de functie Hoofd Account Management in. Samen met mijn team zorg ik ervoor dat BetSoft’s service en klantenondersteuning aan de hoogste standaarden voldoet. Zo zijn onze bestaande klanten voortdurend op te hoogte van het BetSoft-portfolio en de spellen die daaraan worden toegevoegd. Ook ben ik verantwoordelijk voor de prestaties van mijn afdeling op het gebied van omzetgroei. Ons uiteindelijke doel is dan ook dat we alsmaar blijven groeien; als bedrijf en als team.
Fabian Neidig: wat zijn volgens jou de belangrijkste mijlpalen die BetSoft heeft bereikt?
Anastasia Bauer: 17 jaar actief zijn in één van de meest competitieve en snel veranderende markten ter wereld is wat mij betreft een behoorlijke mijlpaal. We hebben altijd kwaliteit boven kwantiteit gepromoot in onze producten en dit is de sleutel gebleken tot ons langetermijnsucces. Elk jaar streven we er weer naar om onze producten te verbeteren en te ontwikkelen. Alleen al in 2022 al hebben we 19 nieuwe gokkasten uitgebracht die zijn voorzien van unieke mechanismen en spectaculaire thema’s. Deze zijn volledig geoptimaliseerd zodat ze snel laden en meteen kunnen worden gespeeld.
We hebben ook verschillende tools gelanceerd om de spelersbetrokkenheid te vergroten, net als het Take the Prize-bonuswiel en de Tournament-opzet waarbij met leaderboards wordt gewerkt. Zowel Take the Prize als Tournament zorgen daarbij voor meer betrokkenheid en een verbeterde gamificatie.
Daarnaast zijn we verkozen tot de Best RNG Casino Provider 2022 bij de European Casino Awards en hebben we de Spel van het Jaar-award gewonnen voor Wilds of Fortune. Tot slot is Alkemor’s Elements (die binnenkort beschikbaar zal zijn in Nederland) gekozen tot de meest populaire online gokkast. Los van deze awards zijn we in verschillende categorieën en landen ook andere genomineerd voor andere prijzen.
Fabian Neidig: kun je een aantal technologische implementaties of innovaties met ons delen die BetSoft onlangs heeft geïntegreerd in de spellen?
Anastasia Bauer: innovatie is van cruciaal belang om jezelf als spelmaker te onderscheiden, dus BetSoft neemt consequent verbeterde en/of nieuwe features op in de spellen. We hebben ons jackpot mechanisme herzien en het progressieve jackpot netwerk is ook gekoppeld aan andere gokkasten. We hebben ook het concept van ‘personalisatie’ naar een hoger niveau getild met een complete casino-ervaring in Wilds of Fortune. De reactie van spelers op deze innovatieve kijk op een klassieke gokkast blijft records breken.
Een van de belangrijkste toevoegingen is de Hold & Win-bonus feature, onder meer beschikbaar in Golden Dragon Inferno. Dit geeft een riante mogelijkheid voor onbeperkte winnende combinaties en zal ook worden gebruikt in toekomstige releases in 2023. Er zijn zoals gezegd nog 2 andere producten toegevoegd aan onze BetSoft Drive-toolbox om de algehele spelerservaring te verbeteren; Take the Prize en Tournament. Het ‘continu een nieuwe ervaring bieden’ was het streven bij de ontwikkeling van deze tools. Door op maat gemaakte retentie tools te ontwerpen voor online casino’s hebben we toernooien, klassementen, en een bonuswiel gekoppeld aan een selectie van onze casino spellen.
Door spelers zowel financieel als emotioneel te belonen, ontstaat er ook een hele andere verbinding met zowel onze spellen als met ons merk. Dit komt bijvoorbeeld naar voren via verlengde speelsessies tot verhoogde inzetten voor grotere uitbetalingen, en willekeurige, extra winsten. Bovendien kunnen promoties nu ook worden ontworpen en gepersonaliseerd om spelers een optimale speelervaring te kunnen bieden.
Een recent voorbeeld hiervan is onze nieuwste ‘Cash Race’-netwerkpromotie, die loopt van donderdag 23 februari tot en met maandag 6 maart 2023. Deze promo is beschikbaar voor zowel Nederlandse goksites als in andere landen. Er is meer dan € 80.000 te winnen in de Take the Prize pool. Daarbij is er allereerst een prijzenpot van € 30.000 die zal worden verdeeld over 1100 verschillende prijzen. De tweede prijzenpot bestaat uit een bedrag van € 50.000 die weer verdeeld over 200 verschillende geldprijzen. Aan deze actie zijn meer dan 45 BetSoft spellen gekoppeld, waaronder de gerenommeerde Take- en Pop-series en, de bekroonde Wilds of Fortune. Zo kunnen deelnemers dus profiteren van een enorme verscheidenheid aan thema’s, features, en volatiliteit niveaus.
Fabian Neidig: neem ons even mee naar BetSoft’s activiteiten in Nederland. En hoe verschilt deze aanpak zich van andere providers?
Anastasia Bauer: Nederland is en blijft altijd een enorm belangrijk land voor BetSoft. Aanvankelijk werkten we veel samen met een paar bekende online casino’s om knowhow over de lokale markt te verkrijgen. We werken in andere markten ook samen met kleinere, op maat gemaakte casino’s, waardoor we onze kennis van specifieke demografische gegevens, talen en culturele eigenaardigheden verder kunnen vergelijken met elkaar. Hierin is onze aanpak vergelijkbaar met die van andere markten waarin onze spellen te spelen zijn.
We weten inmiddels dat een grote variatie in design, thema en winstpotentieel in plaats van één specifiek element de sleutel is om in de smaak te vallen bij spelers in Nederland. Spellen met een magisch spelthema zoals Stacked, Book of Darkness en Alkemor’s Tower zijn dan ook erg populair in Nederland. Onze succesvolle ‘Pop’ serie heeft eveneens een sterke schare fans in Nederland. MonsterPop, ChilliPop en SugarPop II Double Dipped staan al een tijdje de top-10 van Nederlandse spelers.
Spellen die zijn voorzien van een ruimte-thema zoals 88 Frenzy Fortune (dat overigens een Multiplier Bonus, 18x Your Stake Bonus of de 88 Respin Bonus biedt) zijn ook enorm succesvol onder Nederlanders. Dit zijn allemaal meerlagige spellen met features die zich bij elke spin blijven ontwikkelen en daarmee iets nieuws toevoegen aan het spelbeeld. Spelers in Nederland hebben aangekondigd fan te zijn van deze speelstijl.
Fabian Neidig: Hoe blijft BetSoft de concurrentie voor en wat doet het om op de hoogte te blijven van de nieuwste technologie en trends in Nederland?
Anastasia Bauer: Onderzoek en feedback. Het draait allemaal om de ervaring van de speler. Onze spellen zijn bovendien ontworpen met een mobile first-mentaliteit voor snelle laadtijden en lichtgewicht implementatie. Spelthema’s en karakters worden versterkt met innovatieve features en mechanismen om spelers betrokken en te blijven entertainen.
Content is koning bij BetSoft. Onze audiovisuele insteek is elk spel weer van de bovenste plank; de verhalen/thema’s zijn enorm vermakelijk en lopen altijd synchroon met de features uit de games om een allround ervaring te kunnen garanderen. Evenzo zijn goede vertalingen van onze producten en een lokale marketingaanpak belangrijk voor het succes van onze spellen. Het echt goed kennen van een specifieke markt zorgt er al met al voor dat de gokkasten op maat zijn en dat de vertaling die daarbij komt de juiste jargon gebruikt. Deze professionaliteit en aandacht voor detail is wat online gokkasten van BetSoft succesvol maakt in Nederland – en elders.
Fabian Neidig: hoe speelt BetSoft in op lokale behoeften, in landen zoals Nederland?
Anastasia Bauer: om te beginnen zijn een professionele aanpak op het gebied van vertalingen en een lokaal gerichte marketing een standaard onderdeel bij het uitrollen van onze spellen. Door ervoor te zorgen dat we letterlijk de taal spreken van de markten waar we actief zijn, worden eventuele onduidelijkheden weggenomen en voelt de speler zich gewaardeerd en betrokken. We werken ook nauw samen met onze klanten, zowel gevestigde als nieuwe casino’s, om zowel hun bedrijfsmodellen als hun benadering op het gebied van klantenservice te begrijpen. Op deze manier kunnen we eraan bijdragen om hun aanbod te ondersteunen en te versterken. Met verschillende recente onderscheidingen en een groeiende aanwezigheid in heel Nederland, blijft BetSoft een enorme aantrekkingskracht hebben op online casino-exploitanten. We zijn van plan om dit hoge niveau van toewijding vast te blijven houden.
Fabian Neidig: waar kunnen we op dit moment de spellen van BetSoft spelen in Nederland?
Anastasia Bauer: De BetSoft spellen kun je natuurlijk in de beste online casino’s van Nederland vinden. Dit zorgt ervoor dat spelers uit Nederland ons gemakkelijk kunnen vinden en onze spellen kunnen spelen op veilige en gelicentieerde websites. Onze online gokkasten zijn dan ook beschikbaar bij verschillende casino’s in Nederland waaronder Casino 777 [en Kansino, red.] . Uiteraard geldt dat ook voor Holland Casino Online. Voor die laatstgenoemde partij zijn zelfs nieuwe integraties en andere uitbreidingen in de maak. Spelers uit Nederland kunnen ons volgen op sociale media om op de hoogte te blijven van al het BetSoft nieuws, want we hebben flink wat nieuwe spellen gepland voor onze spelers in Nederland. Ook komen er binnenkort weer nieuwe online casino’s bij die onze spellen gaan aanbieden.
Fabian Neidig: daarover gesproken. Welke spellen of projecten komen eraan bij BetSoft?
Anastasia Bauer: we hebben een aantal geweldige casino spellen op de planning staan die beschikken zijn over de Hold & Win Bonus en gekoppeld zijn aan de Progressieve Jackpots. We werken zes maanden vooruit, dus onze roadmap voor het tweede kwartaal van 2023 is nu ook beschikbaar voor klanten. Er is binnenkort ook weer een innovatieve toevoeging aan de reeks ‘Pop’-spellen, evenals een nieuwe variant op het blackjack spel. Bovendien neemt Mr Vegas 2 Big Money Tower — het vervolg op Mr Vegas — spelers binnenkort mee langs de beroemdste casino strip ter wereld [Las Vegas Strip, red.] voor een aantal grote potentiële winsten. We breiden tot slot ook onze toolkit BetSoft Drive weer uit er komt zelfs een gehele nieuwe stijl online gokkasten aan. Zoals altijd hebben we veel geweldige producten en innovaties op het programma staan.
Over Anastasia Bauer
Na het behalen van haar Master Business Administration aan de University of Roehampton in Londen zou Anastasia Bauer vrijwel meteen in de wereld van kansspelen duiken. Dat deed ze eerst in haar thuisland Rusland met een focus op de pokerindustrie om vervolgens een paar jaar actief te zijn in Cambodja. Dat deed ze in het Aziatische land voornamelijk in de kansspelindustrie met activiteiten die gericht waren op het online aanbod.
De laatste jaren is Bauer actief bij BetSoft waar ze zich binnen korte tijd heeft weten op te werken van Accountmanager naar Senior Accountmanager om uiteindelijk uit te komen bij de functie Hoofd Account Management. Die laatste rol vult ze nu zo’n 7 maanden in en daarbij zijn de activiteiten onder meer gericht op de Nederlandse markt. Anastacia Bauer maakt deel uit van een bedrijf dat meer dan 200 werknemers in dienst heeft en wereldwijd opereert. De spelmaker die gevestigd is in Malta bedient meer dan 500 klanten. Over een deel van die klanten ontfermt Bauer zich inmiddels.