deletecherries-couplecasino 🔄 dicesnullget-money light-bulbnewspaperdownright-chevronarrowarrow-1shieldarrow-up star star half star5 star5-wide pros-icon cons-icon medal🎁sorttime-and-datecustomer-servicechosenslidersort-1 varmaxrtpgendercredit-cards-paymentcheckmarkminminwitgiftboxcouponcodepoker-cardsjackpotcalendar

Interview met Blanka Homor, Sales Director Playson

icon-calendar 21 augustus 2023 21/08/23
icon-clock 12:26 uur 12:26
Interview
Interview met Blanka Homor, Sales Director Playson

Gepubliceerd: 21 augustus 2023, 12:26 uur

Playson levert waar Nederlandse spelers dol op zijn: klassieke gokkasten. Hoewel de op Malta gevestigde provider ook reguliere gokkasten maakt, is het in ons land vooral bekend om de fruitautomaten en andere spellen met een klassiek thema.

Voor de Nederlandse markt zijn er volop kansen, zo laat Blanka Homor, Sales Director bij Playson, weten in een interview met Fabian Neidig van CasinoScout. Het aantal Nederlandse online casino’s met spellen van Playson in hun lobby biedt gestaag uit en daar moeten de komende tijd nog meer aanbieders bij komen. In het interview wordt de voorkeur van Nederlandse spelers voor klassieke spellen andermaal bevestigd terwijl er ook vooruit wordt geblikt op de aankomende lanceringen. Lees snel verder.

Fabian Neidig: Bedankt voor het accepteren van onze uitnodiging voor dit interview. Zou je om te beginnen jezelf kunnen voorstellen aan onze lezers en hen iets meer kunnen vertellen over je rol als Sales Director bij Playson?

Blanka Homor: Het is voor mij een waar genoegen! Als Sales Director van Playson beheer ik alle verkoopactiviteiten en zoek ik namens de verkoopafdeling naar nieuwe zakelijke kansen. Ik help daarbij nieuwe groeimarkten te identificeren en doe dit door marktonderzoek uit te voeren, data van concurrenten te analyseren, en op basis daarvan gerichte verkoopstrategieën te ontwikkelen voor ons bedrijf. Ik ben enorm gepassioneerd over mijn rol bij Playson en ben benieuwd wat de toekomst in petto heeft binnen deze snel veranderende industrie.

Fabian Neidig: Playson heeft zijn aanwezigheid in verschillende gereguleerde markten uitgebreid. Wat is de rol van Nederland als doelmarkt voor Playson en welke kansen zie je voor ons land?

Blanka Homor: Nederland is een welvarend land met een bevolking van meer dan 17 miljoen mensen waar gokken gereguleerd is en ook voortdurend groeit. Met een geschatte groei van maximaal 25% in de komende 12 maanden, denken we dat de Nederlandse markt enorme kansen zal bieden. Nederlanders staan bekend als grote fans van online gokken en de omzet uit kansspelen zal naar verwachting stijgen tot € 47.8 miljard in 2026. Dit is al met al een uitstekend moment om een leidende positie in de markt te verwerven.

Wat de specificaties betreft voor de Nederland markt valt vooral op dat gokkasten met een klassiek thema erg populair zijn in Nederland.We hebben bij Playson een enorm sterk portfolio van klassieke gokkasten en jackpot slots, deze zijn erg in trek bij Nederlandse spelers. Onze bekroonde spellen staan verder bekend om de interactieve game-ervaring en aantrekkelijke graphics.

We hebben daarnaast relaties opgebouwd met verschillende online casino’s in andere gereguleerde markten die interesse hebben getoond in het aanbieden van onze spellen in Nederland, en zijn onlangs een partnerschap aangegaan met Betnation Casino. We zijn van plan ons bereik in de komende maanden uit te breiden met andere belangrijke deals. Ik ben toegewijd om Nederlandse spelers de best mogelijke spelervaring te bieden.

Fabian Neidig: Nederlandse spelers hebben nogal hun eigen specifieke voorkeuren en kenmerken. Kun je ons een inkijkje geven in wat Nederlandse spelers volgens jou zo uniek maakt, en hoe is Playson van plan is om het aanbod hierop aan te passen om deze groep nog beter te bereiken?

Blanka Homor: Zoals hierboven vermeld, zijn Nederlandse spelers erg bedreven in de niche van klassieke slots. Dit zijn online casino spellen die zijn geïnspireerd door landgebonden gokkasten en die een eenvoudige en herkenbare gameplay bieden. Playson heeft een sterk portfolio van klassieke casinospellen in huis; deze zijn in Nederland gecertificeerd door de Kansspelautoriteit (KSA) en mogen hier dus worden aangeboden.

Nederlandse spelers hebben verder de beschikking over spellen met in-game features en jackpots. Dit zijn spellen die spelers de kans bieden om aantrekkelijke bonusprijzen of jackpots te winnen die uniek zijn voor het spel of de serie waartoe het spel behoort. Playson is van plan voort te bouwen op deze features en dus op te nemen in spellen die beschikbaar zijn voor de Nederlandse markt. Ook zullen we door blijven gaan met het lanceren van klassieke gokkasten.

Ten slotte heeft Playson een aantal toernooi gerichte promotietools, waaronder Short Races, die populair zijn gebleken onder spelers uit Nederland. De tools houden Nederlandse spelers betrokken en bieden hen een frisse en plezierige ervaring.

Fabian Neidig: Nu we inmiddels in de tweede helft van 2023 zitten; kun je onze lezers inzicht verlenen in de groeivoorspellingen en de verwachtingen van Playson voor de rest van 2023 voor de Nederlandse markt?

Blanka Homor: We zijn optimistisch over onze groeivooruitzichten voor de rest van 2023, dit geldt ook voor Nederland. Zoals bij de meeste gereguleerde markten, was er in eerste instantie sprake van een groeipiek toen de markt voor het eerst werd gereguleerd [oktober 2021, red.], gevolgd door een lichte afbouw. De resultaten zijn echter nog altijd erg bemoedigend en we zijn ervan overtuigd dat er een verder groeipotentieel is op de Nederlandse markt.

Playson werkt daarom aan het maken en uitrollen van spellen die specifiek interessant zijn voor de Nederlandse spelers, zoals het onlangs uitgebrachte spel Royal Joker: Hold and Win. Dit is een spel dat al populair is gebleken in Nederlandse casino’s. We zijn ook van plan om onze focus op klassieke gokspellen voort te zetten en op te vallen door een betere gebruikersinterface aan te bieden dan onze concurrenten. Daarnaast hebben we plannen om nauw samen te werken met Nederlandse online casino’s aan exclusieve games.

De Nederlandse online casino markt groeit gestaag en er lijkt voorlopig nog geen einde aan deze groei te komen. Goksites kunnen tegenwoordig veel betere en persoonlijke spelervaringen bieden, omdat online gokken nu officieel gereguleerd is in Nederland. Ik verwacht groei in een hoop verschillende aspecten, maar de omzet zal voor Playson de belangrijkste maatstaf voor succes zijn.

Fabian Neidig: De industrie ondergaat snelle veranderingen, vooral met technologische vooruitgang en ook verschuivingen in het gedrag van spelers. Hoe anticipeert Playson deze veranderingen en hoe past het zich aan om succesvol te blijven?

Blanka Homor: Playson volgt de snelle veranderingen die plaatsvinden in de online gokindustrie nauwlettend en past zich voortdurend aan om succesvol te blijven in de meer dan 20 internationale markten waarin we actief zijn. Ons voortdurende onderzoek naar het gedrag van spelers stelt ons ook in staat om nieuwe trends en eisen van spelers te identificeren en deze op te nemen in onze spellen.

We innoveren elke dag en zijn altijd op zoek naar nieuwe features en mechanismen om in onze spellen op te nemen. Onze aanstaande nieuwe gebruikersinterface zal daarom nog gebruiksvriendelijker zijn. Een optimale gebruikersinterface is wat mij betreft essentieel om spelers een goede game-ervaring te bieden en ook om onze concurrenten voor te blijven.

Fabian Neidig: Als we vooruitkijken voor de komende maanden, welke ontwikkelingen of nieuwe spellen kunnen we van Playson verwachten?

Blanka Homor: Playson heeft de komende maanden een aantal razend spannende projecten in de pijpleiding. We ontwikkelen op dit moment bijvoorbeeld een aantal nieuwe Hold and Win-spellen met elk unieke personages en verhalen. Dit doen we omdat we weten dat spelers genieten van originele thema’s en unieke graphics. Daarnaast zijn we van plan om een nieuwe serie fruitspellen te lanceren. Dit zullen klassieke gokkasten worden met een moderne twist. Een voorbeeld daarvan is de aankomende lancering van 777 Sizzling Wins: 5 lines [wereldwijde release verwacht voor 14 september 2023, red.].

Over Blanka Homor

In oktober van dit jaar is het maar liefst 14 jaar dat Blanka Homor actief is in de online kansspelindustrie. In de herfst van 2009 ging Homor aan de slag als Marketing Operations Manager – B2B bij het Zweedse iGaming concern Betsson om daar ruim 5 jaar werkzaam voor te zijn in verschillende operationele rollen.

Van juni 2015 t/m juni 2017 was de Hongaarse twee jaar actief aan de andere kant van de industrie; die van de spelmaker. Tijdens de hoogtijdagen van de Zweedse provider NetEnt vulde ze twee jaar de rol in als Senior Account Manager om uiteindelijk terecht te komen bij Playson, waar ze inmiddels al ruim 6 jaar actief is.

Als eerst Verkoopmanager en later Commercieel Directeur ontfermt ze zich over de verkoopactiviteiten in alle werelddelen, waaronder Europa, maar ook in Afrika, en Latijns-Amerika. Onder de Europese landen waar Homor actief is met Playson zitten onder meer Zwitserland, Duitsland, Italië, en Nederland.

icon-facebook icon-twitter icon-linkedin icon-share-more
icon-whatsapp icon-mail