Interview met Magdalena Wojdyla: Hoofd Account Management Europa bij Wazdan

Gepubliceerd: 11 november 2022, 08:16 uur
Met de betreding van de Nederlandse markt via Jack’s Casino in augustus 2022 is Nederland inmiddels één van de vele landen waar Wazdan actief is.
Vanuit het Maltese Valletta bedient Wazdan, zoals de spelmaker vaak wordt afgekort, de hele wereld. Hoofd Account Management Europa Magdalena Wojdyla richt zich daarbij onder meer op de Nederlandse markt.
Haar gedachten over deze markt deelde ze onlangs in een interview met Simon Lucas. Simon vroeg Wojdyla onder meer over welke spellen het meest succesvol zijn gebleken in ons land en wat ze nog meer van het laatste kwartaal van 2022 verwacht.
Simon Lucas: Magdalena Wojdyla, voordat we nader ingaan op de betreding van de Nederlandse markt door Wazdan; kun je jezelf voorstellen?
Magdalena Wojdyla: allereerst wil ik CasinoScout bedanken voor dit interview. Mijn naam is Magdalena en ik werk nu al meer dan 10 jaar bij Wazdan. Aanvankelijk ben ik daar begonnen als Account Manager en nu vervul ik een rol als Head of Account Management for Europe. De voldoening die ik uit mijn werk haal, is te danken aan de verscheidenheid van mijn rol binnen ons bedrijf. Geen dag is hetzelfde bij Wazdan en met een positieve teamspirit die doorwerkt in de hele organisatie, kom ik elke dag met een grote glimlach op het kantoor.
Simon Lucas: kun je ons iets meer vertellen over de reden voor het succes van Wazdan en hoe het is uitgegroeid tot het bedrijf dat we nu kennen?
Magdalena Wojdyla: de sleutel tot ons succes is onze continue toewijding aan het leveren van geavanceerde content en oplossingen sinds de oprichting van Wazdan in 2010. We blijven ons aanbod uitbreiden en verfijnen dit met premium online gokkasten en tools die de betrokkenheid van spelers vergroten en bewezen resultaten opleveren. Tegenwoordig creëren we waarde voor iGaming concerns in meer dan 20 gereguleerde markten met ons portfolio van meer dan 150 platformonafhankelijke casino spellen.
Het is bewezen dat onze producten de betrokkenheid van spelers vergroten en de inkomsten van partners verhogen, en we hebben onze reputatie opgebouwd door jaar na jaar consequent hoogwaardige spellen te leveren.
Features zoals Volatility Levels, Hold the Jackpot, Collect to Infinity en Cash Infinity zijn stuk voor stuk uitvindingen van Wazdan die zijn uitgegroeid tot favorieten bij spelers die ook onze partners een aanzienlijke boost hebben opgeleverd.
Simon Lucas: wat denk je dat Wazdan-spellen uniek maakt ten opzichte van andere concurrenten?
Magdalena Wojdyla: doordat de speler altijd centraal staat in onze activiteiten slagen we erin om de innovatiecurve consequent voor te blijven. Dit wordt bereikt door producten te leveren met features die de betrokkenheid vergroten, net als met verbluffende beelden en creatieve verhaallijnen.
Van te voren voorspellen hoe een nieuw product of nieuwe feature zal worden ontvangen, is nooit eenvoudig, maar we hebben een oplossing ontwikkeld om het beste dat onze gokkasten te bieden hebben zoveel mogelijk te benadrukken. Door verstelbare instellingen te bieden zoals Cash Drop, Ultra Lite Mode, en de Ultra Fast Mode, net als aanpasbare volatiliteiten, geven we spelers en online casino’s immers een gevoel van keuzevrijheid. Hiermee volgen we een aanpak die maar weinig andere concurrenten toepassen.
Simon Lucas: we kennen Wazdan onder meer als een spelmaker die nieuwe mechanismen en innovatieve features heeft gebracht, zoals Hold the Jackpot, Collect to Infinity, en de Cash Infinity. Zou je ons willen meenemen in het proces van hoe het Wazdan-team op deze ideeën kwam en hoe deze zijn omgezet in een afgewerkt product?
Magdalena Wojdyla: eerst analyseren we de voorkeuren van spelers. Dit uitgangspunt vormt altijd de basis van onze eerste brainstorms, waar we met unieke ideeën en nieuwe features proberen te komen die ervoor bedoeld zijn om de betrokkenheid van spelers te vergroten. Bij het maken van een succesvolle online gokkast is elk klein detail belangrijk. De features die in de spellen worden verwerkt, moeten dan ook in lijn zijn met het thema om zo een authentieke spelervaring te creëren.
Zelfs als we een spelserie maken die is opgebouwd rondom een bepaalde feature, zoals dat in onze Hold the Jackpot-serie het geval is, passen we de elementen aan het thema aan om zo een ervaring te bieden die ook op lange termijn stand houdt.
Hierna voegen onze spelontwikkelaars, grafische ontwerpers, en audio specialisten hun eigen stukje magie toe aan de game. De uitkomst hiervan wordt vervolgens getest om zo de certificaten te behalen en te voldoen aan de vereisten in verschillende markten.
Onze sales- en accountmanagers doen vervolgens hun best om het spel in zoveel mogelijk online casino’s beschikbaar te maken voor spelers. Dit is al met al een druk proces dat tussen verschillende afdelingen plaatsvindt, maar wel één waarbij harmonieus wordt samengewerkt. Ons team bestaat uit meer dan 170 medewerkers die met hetzelfde doel werken om innovatieve, mobile-first gokkasten te ontwikkelen voor ons portfolio.
Simon Lucas: in augustus jl. ging Wazdan voor het eerst live in Nederland na een aangekondigde deal met Casino 777. Stond de Nederlandse markt al langer op jullie radar, en zo ja, hoe zag de voorbereiding op de Nederlandse intrede eruit?
Magdalena Wojdyla: we zijn vastbesloten om nieuwe gereguleerde markten te betreden die toekomstperspectief bieden, dus de Nederlandse markt was voor ons een voor de hand liggende keuze.
We hebben daarbij heel zorgvuldig specifieke spellen geselecteerd om te worden gecertificeerd voor de Nederlandse markt, en toen we klaar waren om in Nederland live te gaan, zijn we begonnen aan deals met de beste online casino’s uit het land om er zo voor te zorgen dat spelers in een veilige omgeving van onze spellen kunnen genieten.
Simon Lucas: hoe belangrijk was de stap om de Nederlandse regio te betreden, aangezien jullie actief zijn in meer dan 20 gereguleerde markten?
Magdalena Wojdyla: elke nieuwe marktbetreding is belangrijk voor ons en gaat gepaard met maandenlange voorbereiding. Met elke nieuwe markt vergroten we de wereldwijde aanwezigheid van ons bedrijf en vervullen we onze missie om onze games aan een nog groter publiek over de hele wereld te presenteren.
De Nederlandse markt is bijzonder belangrijk, sowieso omdat we onze Europese spelers waarderen en graag bedienen. Het is een markt met een enorm potentieel en we staan dan ook te popelen om onze innovatieve gokkasten naar Nederland te brengen.
Simon Lucas: op dit moment kunnen de spellen van Wazdan nog maar beperkt in Nederland worden gespeeld. Zijn jullie op zoek naar nog meer partnerschappen, en zo ja, welke casino’s staat op jullie radar?
Magdalena Wojdyla: we zijn onlangs ook live gegaan bij alle merken van Play North: Kansino, Pikakasino (Finland, red.) en Kiirkasiino (Estland, red.), en we voltooien het integratieproces met andere populaire casinomerken in Europa, dus houd ons in de gaten!
Simon Lucas: van de spellen die jullie tot nu toe in Nederland hebben uitgebracht; welke daarvan zijn de grootste hits onder Nederlandse spelers?
Magdalena Wojdyla: Nederlandse spelers zijn meteen verliefd geworden op Larry the Leprechaun; een spel uit die in 2019 werd gelanceerd en in datzelfde jaar meteen de Game of the Year-prijs won bij de Malta Gaming Awards. De data laat tot dusver ook zien dat Nederlandse spelers volop genieten van onze all-time classics, zoals Sizzling 777 Deluxe, Great Book of Magic Deluxe en Magic Fruits Deluxe.
Onze best presterende gokkast 9 Coins [die sinds de lancering in juni 2022, red.] is uitgegroeid tot een serie. 9 Coins heeft zich snel gevestigd als één van de meest populaire spellen uit ons portfolio. De resultaten die dit spel neerzet zijn geweldig.
Simon Lucas: sommige aanbieders, zoals Stakelogic en Red Tiger, maken online gokkasten die specifiek zijn gericht op het Nederlandse publiek. Overweegt Wazdan dit ook?
Magdalena Wojdyla: bij het betreden van een nieuwe markt streven we er altijd naar om aan de eisen van spelers te voldoen. We zetten ons volledig in om ervoor te zorgen dat Nederlandse spelers toegang hebben tot de beste Wazdan-spellen die al onze meest boeiende en features bevatten.
We weten nooit wat de toekomst in petto heeft, maar we hopen onze activiteiten op de Nederlandse markt te blijven uitbreiden door gokkasten te creëren die de verwachtingen van het Nederlandse publiek overtreffen met hun unieke eigenschappen en fantasierijke thema’s.
Simon Lucas: jullie hebben een paar unieke games in jullie roadmap staan voor de rest van 2022. Over welke nog te lanceren spel ben je het meest enthousiast en waarom?
Magdalena Wojdyla: ik kan niet wachten tot de Hot Slot: Mystery Jackpot Joker-gokkast op 15 december 2022 wordt uitgebracht. Het is het vierde spel in onze sterk presterende Hot Slot-serie en biedt twee nieuwe spannende features.
De Mystery Joker Jackpot Game tilt de gebruikerservaring naar een geheel nieuw niveau en stelt spelers in staat enorme jackpots te winnen. Met het betrokkenheidsverhogende Magic Respin-mechanisme kunnen spelers nog vaker deelnemen aan de bonusronde en grotere prijzen winnen. Deze twee verbluffende features zijn ontwikkeld om de speler retentie te vergroten. We kijken ernaar uit om te zien hoe onze spelers reageren op deze nieuwe lancering.
Simon Lucas: is er nog iets dat je met onze lezers wilt delen voordat we het interview beëindigen?
Magdalena Wojdyla: onze grootste kracht is volgens mij het belang dat we hechten aan de ervaring en betrokkenheid van de speler. Onze klanten zullen daarom ongetwijfeld blij zijn te horen dat we spannende nieuwe gokspellen zullen blijven produceren naarmate we het einde van het jaar naderen. Burning Sun, 9 Coins Grand Gold Edition en Hot Slot: Mystery Jackpot Joker zullen vast en zeker in de smaak vallen bij onze trouwe aanhang.
We moedigen Nederlandse spelers aan om onze spellen uit te proberen en zelf de vrijheid te ervaren die onze nieuwe gokkasten bieden.
Over Magdalena Wojdyla
De Poolse Magdalena Wojdyla is al meer dan 10 jaar actief bij Wazdan. Deze Maltese spelmaker met Poolse roots is actief vanuit St Julian’s en bedient vanuit het eiland inmiddels de hele wereld. Magdalena Wojdyla richt zich als Head of Account Management for Europe voornamelijk op de markten in Europa en daar valt sinds een paar maanden ook Nederland onder.
Meer dan een decennium geleden begon Magdalena Wojdyla als account manager en inmiddels bedient ze een compleet continent. Wojdyla is zelf erg enthousiast over de prestaties op de Nederlandse markt tot dusver en kan niet wachten op de Mystery Jackpot Joker-gokkast die op 15 december 2022 wordt uitgebracht.