deletecherries-couplecasino 🔄 dicesnullget-money light-bulbnewspaperdownright-chevronarrowarrow-1shieldarrow-up star star half star5 star5-wide pros-icon cons-icon medal🎁sorttime-and-datecustomer-servicechosenslidersort-1 varmaxrtpgendercredit-cards-paymentcheckmarkminminwitgiftboxcouponcodepoker-cardsjackpotcalendar

Interview met Vladyslav Garanko, Chief Marketing Officer van Platipus

icon-calendar 27 februari 2023 27/02/23
icon-clock 08:46 uur 08:46
Interview
Interview met Vladyslav Garanko, Chief Marketing Officer van Platipus

Gepubliceerd: 27 februari 2023, 08:46 uur

De spellen van Platipus Gaming zijn weliswaar nog niet in Nederland beschikbaar, maar met een Nederlandse CEO aan het hoofd is die stap wel aanstaande. Dat laat Chief Marketing Officer Vladyslav Garanko exclusief weten aan CasinoScout.nl.

Tijdens het interview met Fabian Neidig zijn er een aantal prangende vragen afgevuurd op de Chief Marketing Officer die met evenveel enthousiasme zijn beantwoord. Naast de aankondiging dat Platipus voor het einde van dit jaar in Nederlandse casino’s online te vinden zijn neemt Garanko ons ook mee in het het ontwikkelproces. Ook vertelt hij waarom de spellen van Platipus zo geliefd zijn door zowel spelers als online casino’s.

Fabian Neidig: kun je ons een korte introductie geven over je rol bij Platipus, hoe het Platipus-team is gestructureerd, en hoe het bedrijf is gegroeid?

Vladyslav Garanko: hallo Fabian, ik ben Vladyslav Garanko, Chief Marketing Officer bij Platipus Gaming. Mijn rol draait grotendeels om het toezicht houden op het commerciële succes en de klanttevredenheid van Platipus. Onze teams zijn daarbij onderverdeeld in divisies zoals “Operations” of “Commerce”. Vervolgens is er weer een onderverdeling per afdeling.

De afdeling Operations bestaat bijvoorbeeld uit een Game Design-afdeling, financiële afdeling, en IT. Bij de afdeling Commerce hebben we verkoop-, marketing-, accountbeheer-, PR- en onderzoeksafdelingen. De kern van de teams van Platipus is grotendeels hetzelfde gebleven. De teams zijn nog steeds opgebouwd rond het kernteam dat ooit een enkele afdeling was. Met de toegenomen werklast worden er per team besluiten gemaakt over de invulling van het personeel.

Fabian Neidig: hoe maken jullie casino spellen die een breed publiek aanspreken?

Vladyslav Garanko: onze teams zijn volledig toegewijd aan iedere nieuwe gokkast waaraan gewerkt wordt. Dit is ook meteen de belangrijkste reden waarom onze spellen zo’n enorme gunfactor hebben. In de praktijk uit zich dat op drie manieren:

Diepte van onze thema’s: wij zijn een internationaal bedrijf en ons team bestaat uit mensen uit verschillende landen met verschillende achtergronden. Wanneer we een casino spel maken en in een thema duiken, brainstormen we met z’n allen. Alle medewerkers delen zo hun ideeën en uiteindelijk komen we tot allerlei elementen die bij het spel passen.

Twee perspectieven: we benaderen het succes van de spellen zowel vanuit het perspectief van de speler als vanuit de goksite waar je speelt. Voor spelers hebben we een mobielvriendelijke gebruikersinterface ontwikkeld, aangezien de meeste spelers liever hun telefoons gebruiken. Onze games zijn geoptimaliseerd om zo snel mogelijk te laden en HD-animaties te tonen. En dan zijn er ook nog de features en de verschillende volatiliteit niveaus.

Voor de gok sites zorgen we ervoor dat onze servers minimale of zelfs geen downtime hebben. Onze technische ondersteuning en toegewijde account managers staan altijd klaar om vragen vanuit de casinomanagers te beantwoorden. En natuurlijk wordt onze API regelmatig geüpgraded om de meest veilige en soepele data overdracht mogelijk te maken.

Kwaliteit van games: we zijn volledig toegewijd aan elke nieuwe productie. Elk spel dat we uitbrengen is een compleet product dat een grondig en strikt kwaliteitsborgingsproces heeft doorlopen. Het duurt ongeveer anderhalve maand om een game te testen en te voltooien.

We hebben verschillende teams die tegelijkertijd aan verschillende games werken, waardoor we ten minste één game per maand kunnen uitbrengen. We zijn van plan om onze productie nog verder te versnellen.

Fabian Neidig: neem ons mee in het ontwikkelproces van nieuwe spellen. Hoe ziet dit proces eruit?

Vladyslav Garanko: we beginnen bij het onderzoek, waar de designers data verzamelen van welke thema’s populair zijn, wat in de toekomst trending zal zijn, waar onze partners in geïnteresseerd zijn, enzovoort. Dit duurt meestal een paar weken. Daarna tekenen onze designers een experimentele fase uit zodat we een algemeen idee krijgen van hoe de game eruit zal komen te zien.

Vervolgens hebben we een brainstormsessie met onze statistische experts om te bepalen welke features worden geïmplementeerd. Vanaf deze stap wordt de discussie ook meteen openbaar: iedereen binnen het bedrijf kan hieraan meedoen en een idee aandragen. In wezen gooien we daarbij ideeën in het rond om te zien wat blijft hangen. We eindigen meestal met een paar goede opties voor de mechanismen. Uiteindelijk houden we een meeting met de senior managers om de specificaties af te ronden. Zodra dat is gebeurd, beginnen we aan het spel te werken.

Fabian Neidig: wat maakt jullie spellen anders dan van jullie concurrenten?

Vladyslav Garanko: allereerst zijn onze online gokkasten prachtig geanimeerd en razendsnel. Het is dan ook een constante strijd tussen de designers en de afdeling kwaliteitswaarborging om zowel mooie als snelle spellen te maken. Dat zorgt er al met al voor dat onze games soepel draaien, zelfs als de gebruiker een mindere internetverbinding heeft.

Ten tweede worden onze spellen gekenmerkt door een mobiel gebruiksvriendelijke interface en daardoor ook op casino apps goed speelbaar zijn. Aangezien de meeste spelers tegenwoordig smartphones gebruiken, denk ik niet dat deze tendens in de nabije toekomst zal veranderen. Dit verklaart ook waarom we zo nadrukkelijk inzetten op de gebruiksvriendelijkheid voor mobiele apparaten. Dit zie je terug aan de snelle laadtijden, lichte graphics, en opties om de batterijduur te optimaliseren.

Tot slot zorgen onze spellen voor een verhoogde interactie en retentie. Onze partners laten ons weten dat bezoekers die de spellen van Platipus spelen in de regel vaak langer door blijven gaan en sneller converteren. Dit komt naar mijns inzien door de hoge kwaliteit van onze spellen en een gezonde balans tussen de features en de entertainment factor.

Fabian Neidig: hoe houden jullie de nieuwste trends bij? En hoe spelen jullie hierop in?

Vladyslav Garanko: het begint uiteraard met het samenstellen van een goed technisch team. Zij kijken immers voortdurend naar de nieuwste trends en adviseren ons al ruim van tevoren over mogelijke toekomstige uitdagingen of knelpunten.

Dan is er ook de feedback van klanten die ons commerciële team krijgt. Dit team doet zo goed mogelijk haar best om de wensen en ideeën van klanten in kaart te brengen. Dat is cruciaal, omdat we zo vaak een idee hebben van een trend of behoefte die eigenlijk niet eens zo voor de hand ligt.

Fabian Neidig: jullie CEO is Nederlands. Is Platipus Gaming van plan om zich in de nabije toekomst te richten op de Nederlandse markt?

Vladyslav Garanko: oh, Martijn Peters is zo enorm geliefd bij elk team op elke afdeling vanwege zijn oneindige optimisme, zonnige karakter, en waanzinnige uitstraling. Martijn is werkelijk het kloppende hart van Platipus waar het allemaal om draait binnen ons bedrijf..

Ahum.. sorry, wat was de vraag ook alweer? De Nederlandse markt? Oh ja! Jazeker, we zullen eind 2023 ons aansluiten bij verschillende nieuwe online casino’s die actief zijn in Nederland. Helaas heeft de lokale regelgeving [vanuit de Kansspelautoriteit, red.] hier voor de nodige onduidelijkheid en vertraging gezorgd.

Over Vladyslav Garanko

Vladyslav Garanko gelooft naar eigen zeggen “in de kracht van marketing”. Volgens de Chief Marketing Officer is marketing een “kracht die in staat is om harten en geesten van duizenden te winnen”. Vul het aan met goede data, ontdek de patronen, voorspel het gedrag en je krijgt echt een kans om de wereld te veranderen”.

Dat doet de Oekraïner bij Platipus Gaming waar hij inmiddels al ruim 4 jaar actief is. Ook daarvoor zat Garanko al in de marketing, zowel in thuisland Oekraïne als in het Verenigd Koninkrijk. Bij zijn marketingactiviteiten bij Platipus richt hij zich op opkomende online casino markten zoals Latijns-Amerika en Afrika, maar is er ook voortdurend aandacht voor markten in Europa.

icon-facebook icon-twitter icon-linkedin icon-share-more
icon-whatsapp icon-mail