deletecherries-couplecasino 🔄 dicesnullget-money light-bulbnewspaperdownright-chevronarrowarrow-1shieldarrow-upstarstar half medal🎁sorttime-and-datecustomer-servicechosenslidersort-1 varmaxrtpgendercredit-cards-paymentcheckmarkminminwitgiftboxcouponcodepoker-cardsjackpotcalendar

Kassa schenkt wederom aandacht aan online gokwereld

icon-calendar 26 april 2022 26/04/22
icon-clock 17:03 uur 17:03
Televisie
Kassa schenkt wederom aandacht aan online gokwereld

Gepubliceerd: 26 april 2022, 17:03 uur

Kassa heeft opnieuw aandacht geschonken aan de online gokwereld. In het artikel  Koning NONO – Kassa ft. Rida Deraoui wordt besproken hoe online kansspelaanbieders hun aandacht de laatste tijd massaal verplaatsen van tv-reclames naar voetbalvelden en wat voor negatieve gevolgen dat kan hebben.

Met de verplaatsing van de activiteiten spelen de aanbieders alvast in op het waarschijnlijk aanstaande verbod van gokgerelateerde tv-spots.

Daardoor moeten legale online casino’s die beschikken over een licentie van de Kansspelautoriteit (KSA) alternatieve kanalen vinden om toch hun merken te promoten.

In het nieuwe artikel komt Kassa ook met een ludieke variant van de populaire Koning TOTO-reclames. In de video is influencer Rida Deraoui te zien die de rol op zich neemt van Koning NONO en op rappende wijze stevige kritiek uit op de kansspelaanbieders.

Het is niet voor het eerst dat het programma met een kritische blik naar het beleid van online kansspelaanbieders kijkt.

Eerder viel het TOTO Casino en Holland Casino al aan om de “slinkse verleidingen” ten opzichte van probleemgokkers. Noch de TOTO, noch Holland Casino wilde toen naar de uitzending komen om commentaar te leveren.

Een groot deel van de voetbalclubs wordt inmiddels gesponsord door gokbedrijven en dat is uiterst lucratief voor de clubs zelf.

Zo is TOTO van de helft van de 18 Eredivisieclubs de shirtsponsor, terwijl ook BetCity en GGPoker ook verschillende voetbalclubs sponsoren. Van de nog niet vergunde aanbieder Unibet wordt ook verwacht dat zij deals zullen sluiten met voetbalclubs.

Voor nieuwe online casino’s is sponsoring aantrekkelijk om naamsbekendheid te creëren en een nieuwe groep potentiële klanten aan te spreken.

Door voetbalclubs te sponsoren willen aanbieders hun fans ertoe bewegen om te wedden op hun favoriete voetbalclub.

Onder meer, Robert van Oostwaard, docent sportmarketing aan de Hogeschool van Amsterdam, en Floor van Bakkum, manager Preventie bij Jellinek, zijn naar de studio van Kassa gekomen om hun hun kijk op zaken te geven op de ontwikkelingen.

De TOTO weigerde opnieuw om mee te werken. Volgens de TOTO is sponsoring in Nederland toegestaan en zijn partnerships gebaseerd op strenge wet- en regelgeving. 

De aflevering van Kassa kun je hieronder terugkijken:

icon-facebook icon-twitter icon-linkedin icon-share-more
icon-whatsapp icon-mail