deletecherries-couplecasino 🔄 dicesnullget-money light-bulbnewspaperdownright-chevronarrowarrow-1shieldarrow-up star star half star5 star5-wide medal🎁sorttime-and-datecustomer-servicechosenslidersort-1 varmaxrtpgendercredit-cards-paymentcheckmarkminminwitgiftboxcouponcodepoker-cardsjackpotcalendar

Reclame Nederlandse Loterij wint EL Grand Prix prijs

icon-calendar 10 juni 2023 10/06/23
icon-clock 08:18 uur 08:18
Televisie
Reclame Nederlandse Loterij wint EL Grand Prix prijs

Gepubliceerd: 10 juni 2023, 08:18 uur

Bij de European Lotteries Advertising Awards 2023 heeft de Nederlandse Loterij (eigenaar van TOTO Casino) een prijs gewonnen voor beste reclame.

De kansspelaanbieder mocht de prestigieuze EL Grand Prix in ontvangst nemen. Daarnaast werd de reclame ook uitgeroepen tot de beste in de categorie “best draw-based game commercial”. De Nederlandse kansspelaanbieder won deze prijzen met de oudejaarscommercial van de Staatsloterij uit 2022. De december-reclame van de Staatsloterij met de titel ‘Wacht niet tot geluk je overkomt’ heeft een internationale prijs gewonnen.

Arno de Jong, Chief Marketing Officer van de Nederlandse Loterij, liet via Twitter weten dat “de EL Grand Prix-onderscheiding wordt beschouwd als de Champions League van de loterijen”.

Wacht niet tot geluk je overkomt

In de reclame van de Staatsloterij wil een zoon zijn vader, die in een verzorgingstehuis woont, meenemen op een reis naar Lapland. De vader heeft twijfels vanwege de kosten, maar uiteindelijk stemt hij toe als de zoon zegt dat hij de Staatsloterij heeft gewonnen.

Na het samen beleven van de droomreis, vertelt de zoon in het verzorgingstehuis aan het personeel dat hij de loterij (nog) niet heeft gewonnen, en dat hij onder het motto ‘Wacht niet tot geluk je overkomt’ nog een laatste reis met zijn vader wilde maken.

Ray Bates, voorzitter van de jury en tevens erevoorzitter van de European Lotteries, was eveneens verheugd met de prijswinnaar:

Bij de viering van het 11e EL Congres & Vakbeurs zijn we verheugd om de EL Grand Prix toe te kennen aan de Nederlandse Loterij voor deze nogal emotionele commercial. Ik had het genoegen om alle commercials te bekijken, maar op de dag zelf was het aan de deelnemers van het congres om hun uiteindelijke stem uit te brengen. Ik wil van deze gelegenheid gebruikmaken om alle vijf waardige winnaars van de individuele categorieën te feliciteren. De EL Advertising Awards bieden een unieke kans om het beste van het beste onder de aandacht te brengen.
Ray Bates, voorzitter jury European Lotteries Advertising Awards

Hieronder de award winnende reclame van de Staatsloterij

icon-facebook icon-twitter icon-linkedin icon-share-more
icon-whatsapp icon-mail