Reclame Staatsloterij genomineerd voor Gouden Loekie prijs

Gepubliceerd: 14 februari 2023, 16:46 uur
De “Wacht Niet Tot Geluk Je Overkomt”-reclame van de Staatsloterij is door de Stichting Ether Reclame (STER) genomineerd voor de Gouden Loekie 2022. Die prijs wordt uitgereikt voor de beste tv-reclame van het afgelopen jaar.
Daarbij behoort de reclame tot de 10 spots die door de STER zijn geselecteerd voor de prijs. Opvallend is dat de Staatsloterij de prijs al 3 van de laatste 4 jaren wist te winnen. Daarbij gebruikte het wel altijd een dier in de hoofdrol. De reclame werd in december uitgezonden en promootte het oudejaarslot.
De reclame waarbij een vader en zoon hun dromen verwezenlijken tijdens een reis naar een betoverend winterlandschap kreeg afgelopen maand ook al veel lof tijdens de December Commercial Competitie van MarketingTribune. De reclame werd toen gekozen als de beste december-reclame van 2022.
Supermarktketen PLUS is, net als KPN, ook genomineerd met twee reclamespotjes. Naast de eerste reclame van 2022, ‘Goed Eten is een Keuze’, werd PLUS ook genomineerd voor haar december-reclame. De reclame ‘Goed Eten is Samen Eten’, haalde bij de verkiezing van MarketingTribune juist een top 3 plek bij het onderdeel ‘irritant’. Supermarktketen Albert Heijn, winnaar van de Gouden Loekie 2021, is dit jaar niet genomineerd voor de prijs.
Over Staatsloterij
De Staatsloterij is in het bezit van een vergunning van de Kansspelautoriteit (KSA) om kansspelen aan te bieden in Nederland. Het biedt onder de eigen merknaam echter niet zelf een online casino aan.
Om online te spelen kunnen Nederlandse spelers zich aanmelden bij TOTO Casino dat ook onder het staatsconcern valt. Opvallend is dat TOTO casino juist in de “prijzen” viel bij de Loden Leeuw, de tegenhanger van de Gouden Loekie. Deze prijs wordt elk jaar uitgereikt voor de slechtste of meest irritante televisiereclame. TOTO deed dat met de reclame van de zingende groene gorilla, de nieuwe koning TOTO.