deletecherries-couplecasino 🔄 dicesnullget-money light-bulbnewspaperdownright-chevronarrowarrow-1shieldarrow-upstarstar half medal🎁sorttime-and-datecustomer-servicechosenslidersort-1 varmaxrtpgendercredit-cards-paymentcheckmarkminminwitgiftboxcouponcodepoker-cardsjackpotcalendar

VNLOK en NOGA verbinden zich aan Stichting Reclame Code

icon-calendar 3 april 2022 03/04/22
icon-clock 15:17 uur 15:17
Online casino
VNLOK en NOGA verbinden zich aan Stichting Reclame Code

Gepubliceerd: 3 april 2022, 15:17 uur

VNLOK (Vergunde Nederlandse Online Kansspelaanbieders) en NOGA (Nederlandse Online Gambling Associatie) zijn de nieuwste deelnemers in Stichting Reclame Code. Het bestuur van de Stichting Reclame Code heeft deze week ingestemd met de toetreding van VNLOK en NOGA.

Met de toetreding tot de Stichting willen de VNLOK en NOGA samen met de overige organisaties werken aan een nog effectievere zelfregulering van reclames in Nederland. De bescherming van de consument heeft volgens hen de hoogste prioriteit.

Op de site van de VNLOK valt te lezen dat de branchevereniging zich eerder deze week heeft aangesloten als deelnemer bij de Stichting Reclame Code.

VNLOK is een branchevereniging voor online kansspelaanbieders met een licentie van de Kansspelautoriteit (KSA) die in september 2021 werd opgericht.

Op dit moment zijn er in totaal 6 bedrijven verenigd in de VNLOK: Holland Casino Online, Fair Play Online, Jack’s Casino Online, TOTO, ZEBet, en Kansino.

De NOGA is eveneens een branchevereniging en belangenbehartiger van online gokaanbieders. NOGA ze zich op haar beurt in op een veilig, verantwoord en gevarieerd online kansspel aanbod op de Nederlandse markt.

NOGA heeft 11 leden waarvan er 10 op de website vermeld staan. Van de aangesloten online casino’s beschikken alleen Bet365 en Tombola over een vergunning van de Kansspelautoriteit.

De andere aangesloten partijen, zoals Betsson, Flutter, en Kindred Group, beschikken dat nog niet, maar hebben zich wel uitgesproken over de intentie om de Nederlandse markt te betreden.

Over Stichting Reclame Code

De Reclame Code Commissie (RCC) is onderdeel van de Nederlandse Stichting Reclame Code en beoordeelt of een reclame-uiting voldoet aan de richtlijnen van de Nederlandse Reclame Code.

Consumenten, organisaties, of bedrijven die menen dat de reclame in strijd is met de Reclame Code kan een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.

In december 2021 zou de Stichting onder meer besluiten dat er 3 gokreclames per tv-blok mogen worden uitgezonden en dat een reclamespot maximaal 30 seconden mag duren.

Stichting RC

icon-facebook icon-twitter icon-linkedin icon-share-more
icon-whatsapp icon-mail