deletecherries-couplecasino 🔄 dicesnullget-money light-bulbnewspaperdownright-chevronarrowarrow-1shieldarrow-up star star half star5 star5-wide medal🎁sorttime-and-datecustomer-servicechosenslidersort-1 varmaxrtpgendercredit-cards-paymentcheckmarkminminwitgiftboxcouponcodepoker-cardsjackpotcalendar

Interview met Zdenek Llosa, Partnership Manager bij Endorphina

icon-calendar 6 maart 2023 06/03/23
icon-clock 08:36 uur 08:36
Interview
Interview met Zdenek Llosa, Partnership Manager bij Endorphina

Gepubliceerd: 6 maart 2023, 08:36 uur

Ongeveer een jaar geleden betrad Endorphina de Nederlandse markt betreden waarmee de aandacht voor deze spelmaker in ons land flink is toegenomen. Hoewel er sindsdien nog geen nieuwe online casino’s aan de lijst van afnemers zijn toegevoegd, lijkt dat binnenkort wel te gebeuren voor de Tsjechische spelmaker.

Dat laat Zdenek Llosa weten in een Q&A die CasinoScout.nl had met de Senior Partnership Manager. Vanuit Praag bedient Llosa de markt in zowel Europa als Latijns-Amerika en is er ook steeds meer vraag vanuit Nederland waarneembaar. Senior Content Editor Fabian Neidig vraagt in het interview namens CasinoScout.nl onder meer naar de prestaties van Endorphina op de Nederlandse markt en welke spellen het meest populair zijn onder Nederlanders.

Ook geeft Llosa de lezers van CasinoScout.nl een exclusief kijkje in de keuken van hoe de productontwikkeling verloopt. Dit en meer in onze interview met Endorphina; de nieuwste in onze uitgebreide reeks met interviews met providers.

Fabian Neidig: kun je jezelf kort voorstellen aan onze lezers en iets meer vertellen over je rol binnen Endorphina?

Zdenek Llosa: bedankt CasinoScout.nl voor deze kans. Mijn naam is Zdenek Llosa en ik zit al 6 jaar in de iGaming-industrie. Ik begon daarbij eerst aan de kant van casino’s online om in 2019 uit te komen bij spelmaker Endorphina. Hier vul ik de rol in van Senior Partnership Manager voor de regio’s Zuid-Europa en Latijns-Amerika. In mijn rol als Senior Partnership Manager heb ik contact met sleutelfiguren in belangrijke, gereguleerde markten. Ook ondersteun ik het bedrijf tijdens verschillende iGaming-evenementen om onze producten aan onze partners te tonen.

De bedrijfsvisie van Endorphina is heel eenvoudig en duidelijk: de beste entertainment bieden via onze casino spellen. We hebben een uiterst professioneel en technisch team en we streven er altijd naar om de gaafste games te bieden voor allerlei soorten spelers in de markten waar we actief zijn. Het is mijn taak om goede relaties op te bouwen met al onze partners door hen weer de management- en technische service te bieden die ze verwachten en uiteraard verdienen.

Fabian Neidig: kun je ons uitleggen wat Endorphina doet en wat het verhaal achter jullie bedrijf is?

Zdenek Llosa: we zijn enorm trots dat we al 10 jaar op de markt actief zijn en spelers over de hele wereld weten te vermaken met onze games. Ik kwam een paar jaar geleden bij het bedrijf en ben daarmee getuige van een spectaculaire en duurzame groei. Ons bedrijf is niet alleen in het aantal games enorm gegroeid, ook onze reputatie als spelmaker die kwalitatief goede en betrouwbare oplossingen levert heeft een enorme boost gekregen.

Endorphina is er tevens in geslaagd om kantoren te openen in Malta, aangezien we van oudsher vanuit Tsjechië opereren, en we zijn van plan om nieuwe kantoren te openen om onze groei en directe relaties met onze partners te behouden. We zijn onszelf ontgroeid als ik kijk naar ons personeelsbestand en ik word omringd door geweldige professionals uit de hele wereld. Samen tillen we ons bedrijf naar een nog hoger niveau.

Fabian Neidig: hoe benadert Endorphine het proces van spelontwikkeling en hoe doen jullie dat anders dan andere providers?

Zdenek Llosa: we zijn erg trots om met elke gokkast online weer een verhaal te kunnen vertellen. Dat doen we door spelers mee te nemen naar allerlei plekken, culturen, en beschavingen zonder daarbij af te stappen van onze klassieke succesformule. Daarom is het volgens mij ook zo belangrijk om gedegen marktonderzoek uit te blijven voeren.

Op deze manier brengen we goed in kaart waarom de spellen die we in gedachten hebben succesvol zullen worden. Dit wordt opgevolgd door de eerste schetsen van het spel; daarbij kijken we naar de cijfermatige onderbouwing, maar ook al naar het design zelf. Ons team werkt voortdurend aan nieuwe modellen en volgt de dagelijkse trends op de voet. Zo weten we precies wanneer we een bepaald spel moeten uitbrengen.

Fabian Neidig: neem ons even achter de schermen even mee naar de spelontwikkeling en hoe productonderzoek en de testfase hier een rol spelen?

Zdenek Llosa: Het creëren van goede nieuwe gokkasten is altijd weer een uitdaging, maar we werken er hard aan om concurrerend te blijven in een vrijwel verzadigde markt waar bijna elke dag nieuwe games worden uitgebracht. Ik zou haast zeggen dat het geheim een weloverwogen combinatie is van zeer bekwame individuen die samen werken aan het bedenken van nieuwe ideeën en wiskundige modellen die we voor elk spel kunnen gebruiken. Goed teamwerk is uiteraard nodig om de spelontwikkeling succesvol af te ronden voordat we het spel uiteindelijk kunnen uitbrengen op de markt.

Ook timing is essentieel om te voldoen aan de behoeften en voorkeuren van spelers. Een goed voorbeeld van hoe dit tot uiting komt is onze nieuwste online gokkast Rabbits, Rabbits, Rabbits! Deze gokkast met konijnenthema wordt namelijk geleverd met een enerverend bonusspel. Wanneer Mr. Rabbit zich in het spel verlooft, verschijnt zijn prachtige verloofde op de rollen 1 en 5 en wordt het Rabbit’s Wedding-bonusspel geactiveerd. Het spel werd net op tijd voor Valentijnsdag uitgebracht en zal naar verwachting tot rond Pasen goed blijven scoren.

Fabian Neidig: Endorphina heeft begin 2022 de Nederlandse markt betreden. Stond Nederland al langer op de radar? En hoe is intern voorbereid op de marktbetreding?

Zdenek Llosa: Het betreden van een nieuwe markt is elke keer weer een bijzonder moment voor ons bedrijf en Nederland is hierop geen uitzondering. Dit markeert wat mij betreft meteen een sterk begin van het jaar in wat ik een onvergetelijke reis noem die Endorphina momenteel doormaakt. We nodigen nieuwe online casino’s van harte uit om hun aanbod op te fleuren met de spellen van Endorphina.

Fabian Neidig: wat zijn de meest populaire spellen van Endorphina onder spelers uit Nederland? En waarom denk je dat deze spellen zo succesvol zijn?

Zdenek Llosa: de Nederlandse markt is pas een jaar gereguleerd. Sinds de marktbetreding hebben we een trend opgemerkt dat onze Chance Machine 100-, Joker Stoker- en Hell Hot-series onze meest gespeelde casino spellen zijn in Nederland. We zijn dan ook erg enthousiast over hoe deze markt zich de komende jaren zal ontwikkelen en verwachten dat onze spellen goed zullen presteren onder Nederlandse spelers.

Fabian Neidig: hebben jullie al regiospecifieke spellen in jullie portfolio? Of hebben jullie overwogen om specifieke spellen uit te brengen voor — bijvoorbeeld — de Nederlandse markt?

Zdenek Llosa: door nauwer samen te werken met een lokaal casino (Casino 777, red.), krijg je nu eenmaal een beter begrip van de markt en hoe de games op verschillende vlakken worden waargenomen. We hebben inderdaad het verzoek gekregen om met regiospecifieke games te komen, en om heel eerlijk te zijn, dat is ook best lucratief. Bovendien komt het ten goede van de relatie met de klant die in alle opzichten zo wordt verbeterd. We hebben op dit moment een aantal projecten in de pijplijn die binnenkort worden aangekondigd.

Fabian Neidig: momenteel kunnen de spellen van Endorphina bij alleen één Nederlands online casino worden gespeeld. Komen daar de komende tijd nog meer casino’s bij?

Zdenek Llosa: het verder uitbreiden van onze aanwezigheid op de Nederlandse markt maakt inderdaad deel uit van onze roadmap in 2023. We hebben al verschillende overeenkomsten gesloten voor de Nederlandse markt waarvan de lanceringen staan gepland voor de komende maanden. Dit toont eens te meer de kwaliteit van onze producten en de waarde die we kunnen bieden aan de casino lobby van elke aanbieder.

Fabian Neidig: wat zijn voorbeelden van nieuwe gokkasten of features waar jullie op dit moment aan werken?

Zdenek Llosa: we hebben een uitgebreide roadmap met geweldige games die eraan komen voor de maand maart. Ik kan daar nog niet heel veel over delen, maar zowel huidige partners als spelers kunnen zich opmaken voor gave toevoegingen aan hun casino lobby. Er komt voorlopig elke week weer een nieuwe lancering aan. We zijn op dit moment aan het evalueren welke spellen ook in Nederland zullen worden gelanceerd.

Fabian Neidig: wil je nog iets delen met onze lezers voordat we dit interview afsluiten?

Zdenek Llosa: heel erg bedankt voor dit interview en de kans om ons in Nederland te promoten en onze bevindingen met jullie te delen. We kijken uit naar het volgende iGB Live evenement in Amsterdam dit jaar [11-14 juli 2023 in de RAI Amsterdam, red.] en kunnen niet wachten om daar nieuwe mensen te ontmoeten. Volg onze website voor meer updates en de laatste ontwikkelingen in Nederland.

Over Zdenek Llosa

Zdenek Llosa is naar eigen zeggen een duizendpoot; zo heeft hij sales skills, doet hij aan data analyse, weet hij het nodige over CRM, beheert hij social media, en is hij ook een kei in netwerken. Dat allemaal heeft hij in verschillende branches geleerd, maar de de laatste jaren is Llosa werkzaam in de online gokindustrie. Dat doet hij nu bij Endorphina vanuit het hoofdkantoor in de Tsjechische hoofdstad Praag.

Omdat Llosa zowel thuisland Tsjechië, Europa in z’n geheel, en ook Latijns-Amerika bedient doet hij dat in zowel het Tsjechisch, Engels, als Spaans. De laatste maanden vult Llosa daarbij een nieuwe rol in, die van Senior Partnership Manager. In deze functie is Llosa verantwoordelijk voor de uitbreiding van Endorphina in nieuwe markten en dus ook bij nieuwe klanten.

icon-facebook icon-twitter icon-linkedin icon-share-more
icon-whatsapp icon-mail